25 Mart 2012 Pazar

biraz da hamile günlüğü :)


evet..
bu, başlangıç kısımları hızlandırılmış olarak anlatılacak olan bi hamile günlüğü postu :D

kendimden biraz bahsedeyim.. malum evliliğimin dört buçukuncu yılını biraz gectik.. kimilerine göre uzun bi süre gibi gelebilir.. ama başlarda biraz erteledik.. sonra eşimin askerliğini yapmamış olması da iyice bahane oldu bize.. güç bela eşimi askere gönderdim de :) nihayet bugünleri görebildik..

(askerlik maceralarımız da ayrıdır yani.. hakikaten en "büyük" asker bizim askerdi :) normalde millet eşi askere gitmesin ister ben resmen güç bela gönderdim :) napiiimm hep bi stres vardı askerlik yapmadığı için.. gitti de kurtulduk şükür..)

neysee eşim askere gitti geldi.. uzun süren "ben askerdeyken.." günlerinin ardından :) normal hayata dönebildik..
öncelikle hamilelik öncesine bi dönelim..
ilk olarak şunu gördüm.. bazı insanlar bu sene çocuk düşünüyoruz diyince (Allah da nasıp ederse) gerçekten bebekleri oluyor, bazı insanlarınsaaa olmuyor.. :)
biz tam ikinci grupta mıyız acaba diye düşünürken hamile olduğumu öğrendim.. ama o duyguyu yaşadım.. hani insanların kaç yıllık evlisin sorusuna 3 diye cevap verdiğinizde söyledikleri :( çok sinir bozucu "olur canııımm hiç üzülme.. falan dr.a gittinmi.. bizim falanın da olmuyordu...... vs vs vs.." sözleri..

yok aslında biz düşünmüyorduk daha yeni yeni istiyoruz diye bilgi vermek mi daha iyi susmak mı insan karar veremiyor.. sussan kabul etmiş oluyosun açıklama yapsan bu seferde sankı durumunu reddeden biriymiş muamelesi.. :) güler misin ağlar mısın durumları yani.. bişeler anlatıyolar.. tam sen kendini ifade etmeye çalışyosun.. millet"yok canım senin zaten olur ben onu demiyorum da falan ot varmış onu içtin mi.." modunda :) çoğu kez eşime anlatıyordum gülerek.. amaaaa
onlar o kadar emin ki seni de inandırıyolar vee acabaaa demeye başlıyosun ki bu da en fenası.. sana acaba dedirttikten sonra zaten hedeflerine ulaşmış oluyorlar.. herkes kötü niyetli değil elbet ama bazıları cidden şaka gibi..

bi de zaten evlendikten sonra oluşan bi kist vardı bende.. çok sancı yapan ama kalıcı olmayan zaman zaman oluşup çoğu kez ben farkına varmadan giden bi kist.. amaaaaa mahalle baskısı öyle bi etkilemiş ki beni tam o sıralarda kistin de kalası tuttu :) acabalar yoksa kist kalıcı mı korkusu.. resmen zorla strese soktular beni.. bi kaç kez kist sancısı çekerken gelen misafirlerle akrabalara da yayıldı.. hatta iş "kisti olanlara deniz zararlıymış"lara kadar gitti :D maşallah iyiki de duymuyorum ya ben insanları coştukça coşuyorlar.. tam malzeme olduk yani :) hani bi de pas versem azıcık yüz bulsalar neler gelcek başıma acep :)

fakat lakin ama bi anda herşey değişti elhamdülillah.. :)
nasıl mı..
kistin bana tek zararı delice bi ağrısının olması idi.. yerli yersiz zamansız tutan bi sancı.. beni ölüp ölüp dirilten bi sancı.. hatta askerdeki eşimi ziyarete ıkıncı gıdısımde 3 günlük kısa tatılımızın son gunu yıne bu sancı esır almıstı benı :) tek ılacım sıcak su torbası ve sıcak şerbet :) bu ıkısıyle sırılsıklam ter atınca ancakgözüm açılıyordu adeta.. yüksek paralara tedavi olunabilen bi hastaneye gittim bu kist için.. tam 3 yıl.. dedim ya evliliğimle başladı çünkü.. ve her gittiğimde duyduğum tek şeyy "bazı insanlarda kocaman kist olur hiç ağrı yapmaz, bazı insanlarda küçücük olur ama çok ağrı yapar.." hepsi bu.. peki sonuç.. sonuç yok.. ben bu acıyı çekmek istemıyorum diyorum birşeyler yapamaz mıyız diyorum.. cevap, "amelıyat dicez ama amelıyat için çok küçük".. o çok paralara gidilen hastane tam 3 yıl oyaladı beni.. tmm kisti takip etti ama zaten ben dr.a ağrım için gidiyordum o konuda hiçbirşey yapılmadı..

başka bi kaç yere de gittim.. sadece bu ağrı şikayeti ile.. hep aynı şey.. "efendim, evet kist ağrı yapar..." sonuç.. sonuç yok yine..

en son geçtiğimiz ramazan ayında yine ağrı tuttu ve beni mahvetti.. ben de epeydir duyduğum tecrubeli bi bayan dr.da aldım soluğu.. ismini hep duymuştum ama çok yaşlı sanmıştım ben dr.mu :) 37 yıllık dr.. napiim ama halimden anlamaz, teknolojiye ayak uyduramaz, naz yapıyorum sanar vs diye hiç gitmemiştim o güne dek ama sancının çaresizliği ile acil olarak gittim.. c.tesileri çalışmadığı halde sırf ben acı çekiyorum diye benim için geldi muayenehanesine.. geldi ve bana da çok iyi geldi.. önceleri yaşlı zannettiğim dr.un (benim duyduğum kadar ile yaşı 65+ civarıydı çünkü) elinde i-phone olan ve en fazla 55 gibi duran şirin çıtı pıtı (cemalnur sargut tadında ve hatta ona da benzeyen) bi bayan olduğunu görünce çooooook rahatladım..

kist sürekli ağrımazdı ama tuttu mu tam tutardı.. mahvederdi günümü ortamımı.. hiç abartmıyorum Allahın izni ile beni tekrar yaşama döndürdü dr.um.. bunu öyle sihirli güçleriyle falan yapmadı elbet.. veya çoooook büyük tıbbi şeylerle de yapmadı.. tek söylediği şey şuydu.... ağrı kesici iğne.. :D şaka gibi.. sadece bi ağrı kesici iğne.. benden 3 yıl boyunca esirgenen şey sadece bi ağrı kesici iğne.. onca acı boşuna.. kendi kendime ilaç kullanamayacağıma göre bunu elbet bi dr.un belirtmesi gerekirdi.. kendi kendime reçete yazıp iğne olamam heralde.. dr.um şöyle bi muayene edip "önce hemen şu acıyı durduralım da sonra bakalım" dedi.. hemen karşıdaki hastanede iğne yaptırdı ve ben o acıdan kurtuldum.. sonra sadece 2 kez daha sancı yaptı kist ve ben hemen başladığını hisseder hissetmez iğne yaptırıp rahat ettim.. o ara kalıcı olan kist Allah'ın izni ve dr.un sebepliği ile geçti şükür.. ben farkına bile varmadan..

gelelim hamileliğe..
dr.um bana öyle iyi gelıyordu ki sanki bi terapiye gider gibi gidiyordum yanına.. (o ara yaşadığım başka şeyler de vardı beni üzen).. en güzel kıyafetlerimi giyiyordum falan :) sadece dr değildi cidden.. hayatımda ki akl-ı selim tecrübeli en yakın kişiydi.. ailem ank.da ya sanki anne şefkati buluyordum ben dr.umda.. hatta çoğu kez dinlemiyordum sadece rahatlayıp çıkıyordum bi sosyal aktivite gibi..

çocuk meselesi için "tamamen psikolojik, acabalara başlanmış ya ondan, biraz rahat olmak lazım ama isterseniz hızlandırmak için folikül takibi yapalım" dedi.. bu arada birkaç hormon testi yaptırdı.. prolaktin  epey yüksek çıktı ki bu da stresin olduğunun en belirgin özelliği idi.. onu düşürmek için ilaçlar verdi..
folikül takibini yaptı ama zaten henüz prolaktin düşmemişken yapmış bulunmuştuk ve olmadı.. ama ben de kendimi direk relax moda aldım.. baktım ki hayatta hiçbirşey sağlıktan önemli değil..eğer dikkat etmezsem prolaktin düşmezse o zaman o "acaba"lar gerçek olmakla kalmıcak ayrıca sağlık problemleri yaşıcam.. hemmmenn yeni bi sayfa açtım hayatımda.. ohh.. kimi istersem onu aldım hayatıma.. hiç üzülmemeye gayret gösterdimm.. hatta ailemin yanına gittim.. yiğenlerimle arabacılık oynadım yerlerde araba sürdüm bol bol..  Kur'an okudum.. kitap okudum.. teheccütler kıldım.. süper rehabilite oldum yani.. :D
yenilendim ve döndüm..

ilk tahlilde herşey normale dönmüştü şükür.. hızıma dr bile şaşırdı..
yine bi folikül takibi yapalım dedi amaa tam folikül takibi yapılacak günlerde kendisinin yurt dışında olması gerektiğinden bu ayı es geçelim dedi.. zaten benim için dr ne dese o'ydu :) hayırlısı olsun dedim.. 

yine bi fakat lakin amaa
güzel bi süpriz olduu..
o ay es geçilmemişti.. ve ben hamileydim..

sonrası da başka zamana inşallah :)
iyi pazarlar..

(not: normalde bu kadar özel bilgiler vermem amaa konu sağlık olunca akan sular duruyo.. belki birilerine sebeplik ederim belki birilerine yardımcı olurum güdüsü ile yazdım tamamen.. hepsi bu.. Allah herkese sıhhat ve afiyet versin inşallah..)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder