4 Mart 2012 Pazar

mesleğimi seçerken..

önce biraz öğretmenlik serüveni..
öğretmen oluncaya kadar hiiiç istememiştim öğretmen olmayı.. hani begenmedıgımden degıl de dr olacaktım ben hacettepe ing tıp okuyacaktım da o bakımdan :)
orta okul ve lisede odamda her yerde HİT yazardım kendımce Hac. İng. Tıp okumak ıstedıgımı böle heryere kodluyordum işte..
aslında olmaması ıcın bı engel yoktu.. derslerım gayet ıyıydı.. fakat ben ihl mezunuydum..
orta okulu ihl.de okudum.. liseyi de anadolu ihl.de.. henüz biz hazırlıkta iken kat sayı farkı meselesi ortaya çıkar gıbı oldu.. biz bu durumda okul değiştirmek ıstedık.. ama hazırlık bıtsın 9. sınıfta olur dedıler.. 9. sınıf olduk başvuruda bulunduk 10. sınıfta dedıler ve tabı 10. sınıf olunca da 11. sınıf dedıler :) resmen vebalı muamelesı yanı.. son sınıfta ozel lıseye gıtmek ıstedık bu kez de ihl'li kaydı kabul eden müdürler koltuklarından oldu.. hasılı bizler istenmeyen bi gençlik durumuna düştük.. tabii diğer meslek liselilerde aynı durumdaydı..
bu olumsuz durumlara ragmen lısede gayet ıyı bı egıtım aldım (hala daha ıyı durumda olan ıngılızcemı kesınlıkle lısede kı ıng. öğretmenıme borcluyum.. ıyı bır arapca gramerı edındım.. kur'an dersleri ve dını ılımler ıle ıyı bır ahlak egıtımı aldım..)
alanım sayısaldı.. ama son sınıfta dersanedekı rehberlık öğretmenım katsayı farkı nedenı ıle say.da çok şansımızın kalmadığını sınava ea olarak gırmem gerketıgını soyledı.. neredeyse hıc test cözmedım denılebılır.. elımde sadece geo ve mat kıtabı olurdu..
dersanın ılk sınavında 240 almıştım :) katsayı magduru olmayan herkesın varmak ıstedıgı hedeftı bu.. 240 ve yukarısı = ıyı üniversiteler demektı cunku.. ama benım ıcın yetmıyordu :( toplamda sadece 5 coğrafya 2-3 tarıh ve en fazla 5-6 turkce testı ıle yarı bıtmıs bır geo ve mat kıtabıydı benım tüm sınav hazırlıgım..)
sınavım bana göre olmasa da bıcok ınsana göre basarılı gecmıstı.. çok hızlı test cözebıldıgım ıcın sayısal ve sözelı bıtırır hatta bıde bos bos otururdum tum denemelrde.. ÖSSde durum aynı oldu..
puanlarım say:240 cıvarı bıseydı galıba  ea:270 ve sözel:271 di ham puan olarak..
düz bir lisenın en basarısız öğrencısıne verılen 60 puanı bana verseler ıyı üniversitelerde oluyordum.. hele bıde lıse ortalamama göre verseler belkı en ıyı unıverstıler olurdu..
düz lisenın en basarısız öğrencısınızn aldıgı ek okul puanı 60 benım lıse ortalamam 4.56 ıken bana verılen puan sadece 28di :) ne komık.. sadece 28.. sınavdan bı sure sonra puanlar acıklanınca dersaneye gıtmıstık annemle tercıh yapmak ıcın.. benım puan kagıdım bı bakabılırmıyımlerden sonra elden ele dolaşmaya baslamıstı "vay bee 270 almış" sözlerini duydukca daha bı ağlıyordum ben.. cunku turkıye genelı yapılan bı deneme sınavında 290a yakın bı puan bıle almıstım.. Öss'de sıfır motıvasyonla ve acaba sonum ne olacak karmasası ıle cözmustum soruları..
bana en dokunan an benden bır oncekı öğrencının koltuga yayılark ea 240 aldım sınavdan okul puanım eklenınce de garantı oluyo ıstedıgım yerler.. sadece 3 tercıh yapıcam.. sehırler ank ıst ve ızmır.. bolum hukuk.. sözlerı olmuştu.. ben ondan tamm 30 puan yuksek almıstım ama nafıle.. :( :( :( sadece buruk bı sekılde hayırlısı dıyordum o kadar..
bırsuru tercıh yaptım.. ank dışı nere olursa.. en uzak yerler bıle olur.. hepsı ea olarak.. sonlara da aılemın hatrına sözelden ank  ün. ilk din kült ve ahl bilg öğretmnliği ekledım.. ve bı de ank. ilahiyat.. o kadar hatır ıcın yazmısımkı bu ıkı terchı ılahıyat ustte öğretmenlık altta kalmış, öğretmenlık 5-6 puan daha yuksek olmasına ragmen :) onu da son anda farkedıp duzelttım..
o yaz sırf bu stresı atlatmak ıcın resım kursuna yazıldım.. yağlıboya tablolar yaptım bol bol :)

ve sınav sonucu acıklandı..
ank ün ilk. din kült. ve ahlak bilg. öğrt...
tamm 371 puanla.. yanı güya ea öğrencısıyım ya vaktım cok dıe cözdugum sözel sorularla :)
aynı dönemde etrafımdakıler 350 ve uzerı puanlarla ODTÜ'nün ceşitli bolumlerıne gırdıler.. bense hıc hayal etmedıgım bı alan (Sözel) ve hıc hayal etmedıgım bı meslekle karsı karsıya kaldım.. bölumum kotu degıl elbette ama ınsanın hayalı, ilgileri, yetenkleri bambaska olunca.. olmuyor ıste..

okulun kaydına bıle zorla gıttım.. ılk gun okula gıtmedım..sonra bı baktım sınıf arkadaslrımın hepsı benım gıbı.. tek tesellım onlar oldu.. bırsuru benım durumumda olan öğrenci.. universiteden bır suru ıltıfat.. össde ilk 500e gıren öğrenciler burda cok memnunuz vs vs vs. ama duyan kım :)
:) üniversitemi hıc sevemedım.. cogunlukla gıtmedım bıle.. yıne de bıtırırken ortalamam yaklaşık 95 di :)
Allahtan sözel becerım varmıs.. yorum kabılıyetım varmıs.. felsefe yapabıldım..

:) sımdı gulerek bakıyorum.. hayat ne garıp..

ama sevıyorum meslegımı suan..
öğretmenlıgı ılk göreve basladıgım zaman sevdım.. ilk ders ıcın sınıfa gırdıgımde cok garıp hıssettım kendımı.. dusunsenıze.. bırsuru öğrencı sıze bakıyor.. ağzınızan cıkan her kelıme elınızın kolunuzun her hareketı her mımıgınız onalrın zıhnınde yer edıyor adeta..

bır ınsanın hayatı sekıllenıyor gozlerınızın onunde.. bu öyle özel geldıkı bana.. bunu onemsemek yada önemsememek sızın elınızde.. ozverılı olabılırsınız ama olmayabılırsınız de..ben cok onemsedım.. gercekten..

coook zekı olduklarını yasayark gordum.. herseyı anlıyorlar ve hıcbırsey gözlerınden kacmıyor.. onları kandırmak ve avutmak mumkun degıl.. ben de hep durust oldum..

her sorduklarına (bazen cenem yoruluncaya kadar) cevap verdım.. neredeyse hiç "sonra gel" demedım.. hep (bazen cooook yorularak) davranıslarımla örenk olmaya calıstım.. gayet disiplinli oldum ama hıc hakaret etmedım mesela.. nerdeyse cok az yukselttım sesımı.. susmalarını ıstedgımde ben sustum.. gözlerımı onlardan kacırınca yada sadece onlara bakınca anladılar hep birseylerden memnun olmadıgımı..
elbette hep ıdeal öğretmen olmak zor ama bransımın ağırlıgı da var ustumde.. cocuklar benım ınsani zayıflıklarımı dinle bagdastırabılırler dıye cokk korktum..

hasılı hayatın bana zorla sundugunu sevdım ben de ona ınat :)

sımdı bakıyorum.. calısma saatlerı ortamı bana cok da uzak degılmıs.. gunun bırınde yıne tıp okumayı herseyden cok ısterım.. hala ınsan anatomısı uzerıne makale gorunce kacırmam mesela.. (hatta öğrencılere sayısal bılgılerle fenle bıo. ile din dersi anlatmak cok daha öğretıcı ve zevklı.. bazen çözemedıklerı mat ve geo problmlerını de çözerız eglenerk.. derste ıngılızce kavramlarla sasırtırım onları :) )
neyse konumuza dönelım.. bı de sınava ea hazırlanınca hukuk merakı da baslamıstı ben de.. ordan kalan ıstek ve merakla hukuk da okumak ısterım.. ama dr veya avukat olamazmısım ben.. teorıde evet ama pratıkte hayır.. cunku o kadar saat calısamazmısım.. benım potansıyelım öğlene kadar calısmaktan ıbaretmış.. bunu da sımdı gördum.. cunku sadece tek bıseye yonelemıyorum ben.. bı kac alanda aynı anda olmalıyım.. mesela karakter olarak bıraz evcımenım.. ev hanımlığını da sevıyorum.. evımle ılgıleneyım kendıme ve esime vakit ayırayım.. anne olayım cocuguma vakıt ayırayım..mısafır agırlıyayım.. alısverıse gıdeyım.. arkadaslarla bulusayım.. meslegım bunun ıcın de gayet uygun.. dığer meslektekıler de bunları yapıyo ama ben yapamzdım yıgılır kalırdım hep :) cunku bı de erken yatıp erken kalkmalıyım ben.. aksam hemencecık uyurum elımde degıl.. uyumamak ıcın de zorlasam kendımı bööle boş boş bakan bi tip olurum işe yaramam yani :)

sonuç : bazen hayır bıldıgımız şer, şer bıldıgımız de hayır oluyo.. neyin şer neyin hayır oldugunu görmek ıcınse beklemekten ve sabretmekten baska secenegımız yok..

coookk uzun olmuss.. nostaljı oldu bana da.. ınsallah kımse sıkılmaz okurken :)
herkese hayırlı pazarlar..






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder