4 Haziran 2012 Pazartesi

hamile günlüğü 4

evet..
hemen giriş yapayım..

İLK TRİMESTER
hamilelik başlangıç kilom 55di.. boyum 1.60 olduğuna göre fena bi kilo değil..
ama daha hamile olduğumu öğrenmemişken bile hemen göbeğim çıkmıştı.. hemen bi sertlik olmuştu karnımda..
 hatta arkadaşlarım bile farketmişlerdi ki göbek yapmışsın hayırdır vs şeklinde takılıyorlardı..
tartıya çıkıyorum kilom aynı ama göbek yapıyorum :)
başta pek anlam verememiştim ama meğerse durum başka imiş..

güzel bi hamilelik geçirdiğim söylenebilir... çok fazla bulantım olmadı.. oldu da kısa sürdü yani..
sadece 3 ay bir haftalıkken birden bire bi bulantı başladı..
birdenbire ama..
perşembe hiç biseyim yok cuma ölüyorum bulantıdan :)
yaklaşık 3-4 hafta kadar sürdü.. tam 4 aylıkken de bitti.. şükür öyle istifra vs olmadı..

çok aşerme durumlarım da olmadı.. bi erik istedim o kadar.. o da yetti zaten kış ortasında..
neredeyse 3 ay beklemek zorunda kaldım :)
burada ve burada anlatmıştım..

fakaaaattt güzel kilo aldım..
55 - 57,5 - 60 - 61 - 65 - 68 şeklinde kilo aldım :) ne kadar dengesiz değil mi :)
şuanda da sanırım 70 kiloyum.. ne kadar dikkat edersem edeyim inatla kilo alıyo vücudum.. sonra vermekle ilgili bi korkum yok..
tek kaygım fazla kiloların doğumu zorlaştırması o kadar..
gerçekten..
(çok korksam da normal doğum istiyorum da :) ondan yani )


yaklaşık 3 ay bir haftalıkken cinsiyeti de öğrendik..
ikili test için gittiğimiz dr söyledi.. :)
çok sakin, usul usul konuşan bi bey'di dr..
şurası sağlam burası sağlam..
o bakıyo söylüyo, asistanı bilgisayara aktarıyo..
birden dedi ki..
"cinsiyeti öğrenmek ister misiniz.."
ben de tuhaf bi sesle
"olabiliiirr.."
dedim..
dr yine sakin ve usul usul
"erkek bebek"
diyip devam etti
"şurası sağlam burası sağlam"...

eşimle gözgöze gelişimiz ve eşimin gözlerinden akan yaşlar..
:)

meğerse öle kasılmış ki eşim.. nefesini tutarak dinlemiş dr.u..
o sağlam dedikçe eşim rahatlamış.. en son cinsiyeti de duyunca koyvermiş kendini..

sonradan söyledi bana..
bizden önce testten çıkan bayan ağlıyormuş..
eşim bana söylememiş ama çok gerilmiş..
o ana kadar erkek olsun diye gönlünden geçirirken
o bayanı gördükten sonra
başlamış içten içe sadece sağlıklı olsun diye dua etmeye..


İKİNCİ TRİMESTER
4 ve 5. aylar da inanılmaz rahat oldu hamilelik..
gündüzleri 5 saat uyumak dışında hiçbir problemim yoktu :)
ye-yat ye-yat veee gelsin kilolar durumunda idim ama çok mutluydum :)

ilk tekmemizi bu dönemde hissetmiştim..
çook  heyecan verici bi andı..
bu postta bahsetmiştim daha önce..

genel olarak bütün hamilelerin enn rahat ettiği aylar bu aylar..
hamileliğin balayı evresi diye adlandıranlar bile var
:)
benim için de öyle oldu..
hatta tam o evrelerde malumunuz burada ve burada anlattığım üzere umreye de gittim geldim..
çook şükür hiçbir sorun yaşamadım..

bolca Kur'an okudum gece namazlarını kaçırmadım o evreye kadar heerşey güzel geçti..

umreden sonra hızlıca bebek alışverişi moduna geçtim neler aldım neler lazım hepsini başka bi postta yazayım inşallah..


ÜÇÜNCÜ TRİMESTER
evett gelelim hemen bugüne..

şuan itibari ile 31 haftalık hamileyim.. çoğu bitti azı kaldı yani.. sanırım15 kg almış durumdayım :) etrafımdakiler pek inanmasa da, "mümkün değil kesinlikle 70 gibi durmuyorsun" deseler de gerçekler acı malesef.. :)

bu aralar yürüyüşlere ağırlık vermiş durumdayım.. ve tabi bir de evde yapılan egzersizlere..
sağlıklı beslenmeye dikkat ediyorum yine..
çok şükür genel olarak bi sorun yaşamıyorum..

dışarda vakit geçirmek henüz sorun teşkil etmiyor.. her gittiğim yerde hemen oturcak bi yer kestiriyorum gözüme.. bi beş dakka soluklanıyorum.. sonra devam :)


*************************
bundan sonraki hamile günlüğü postu sanırım doğum öncesi ve sonrasını oluşturur.. inşallah hayırlı zamanda hayırlı şekilde doğar da o günleri de paylaşırım..
okuyan herkes dua etsin lütfen..
**************************

bi dee tecrübeli anneler bi parça tecrübe paylaşımı yapsın lütfen..
bebek bakımı, doğum süreci vs her konuda olabilir..


şimdilik bu kadar..
bebeğimin uçan tekmeleri artık bilgisayar başında oturmamam gerektiğini söylüyor :)
herkese mutluluklar..


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder